”Şoselele morții” din România. În 2017 au avut loc 896 de accidente cu 1100 de victime

Până şi în secolul vitezei, ţara noastră reuşeşte să bată pasul pe loc. 93 la sută din Drumurile Naţionale au o singură bandă şi sunt un pericol real, pentru că şoferii se pot ciocni frontal.

Anul trecut, aproape o mie de oameni şi-au pierdut viaţa pe aceste drumuri. Şi este greu de crezut că accidentele vor fi reduse la jumătate, în următorii doi ani, cum s-au angajat responsabilii. „Nu se pot face, minuni”, spune Compania Naţională de Drumuri.

Raportul siguranţei rutiere pe anul trecut arată că aproape 2000 de oameni au murit în accidente rutiere, iar jumătate dintre ei şi-au găsit sfârşitul pe drumurile naţionale.

Drumurile cu o singură bandă pe sens sunt cele mai periculoase. Am reuşit să atingem performanţa de a avea 90% din reţeaua naţională la acest nivel. Concret, în România sunt 700 de kilometri de autostradă, 650 de kilometri de Drumuri Naţionale cu două benzi pe sens şi 15.650 de kilometri de Drumuri Naţionale cu o singură bandă pe sens.

Şoselele morţii sunt 4 drumuri judeţene. Pe DN1 – care face legătura între Bucureşti şi nord-vestul ţării – , DN6 – care merge din Capitală până la Timişoara -, DN2 – care ajunge până la graniţa cu Ucraina – şi DN7 – până la graniţa cu Ungaria – s-au contabilizat 896 de accidente cu peste 1100 de victime.

România s-a angajat ca, până în 2020, să reducă la jumătate numărul accidentelor rutiere grave, implicit şi numărul victimelor. Doar că din 2011 şi până acum am ajuns la o scădere cu 20 de procente. E greu de crezut că în doar 2 ani o să atingem această ţintă.

sursa: stirileprotv.ro